Alirs öga och Hällmyra

Efter mötet med valberedaren på biblioteket (vi har en bra idé om ordförande till Hoppet) skaffade jag nånting att äta och åkte till Hällmyra. Bra väder för fotografering från Alir.

Söderhamn har ett väldigt fint bibliotek. Från övervåningen ser man ut över hela lokalen.





Passade på att gå med mobilen till Elektronikservice - tredje gången den krånglar! Knapparna fungerar inte alls bra, imorse kunde jag nästan inte öppna den. Det blir reklamation. Den här modellen - Sony Ericsson Walkman - har krånglat mycket, sa dom. Undrar vad jag får istället? 
Ja, sen gick jag till Hemköp.




Hällmyra var det ganska mycket folk och som vanligt stod Sören och pratade med nån - eller om nån pratade med Sören; folk är väldigt pratsjuka på det där stället. Social samvaro kallas det också. Sörens häst syns i förgrunden.




Sen frågade jag honom om han ville vara min livvakt när jag skulle till Alir.... hade ingen lust att gå ensam med tanke på bärplockarhistorierna, och särskilt inte med en kamera. Bedrövligt att man ska behöva tänka så. Jag har aldrig varit orolig över att gå i dom där spåren ensam, det är ju tyst och skönt. Jag har ju dragit iväg på 5 kmspåret utan att blinka. Där uppe finns det förresten väldigt fin rullstensås. Den vill jag fotografera nån gång!

Vi drog iväg. Det finns planer på att arrangera skid-SM i Söderhamn med spår över Alir. Hoppas det blir av!




Man ser ut till havet från Alir




Hemåt på fint spår (med stenbumlingar som ska bort)




Hällmyra med teknikbacken i förgrunden




BMW......kolla, Fredrik!




.......och slutligen har vi lite Hedenhös






Tack och hejdå Sören!

Findus 9 år vill avrunda idag. Visst är han en fin gräddnos?!



Jag VET att du har gobönor nånstans....!



 




 

Kommentarer
Postat av: loof

skirfint repotage

2009-07-23 @ 11:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0