Äntligen lite sol igen

Regn regn regn, men idag har det varit ljust, varmt och soligt. Så jag tog kameran och gick runt lite...vinbärsbusken har mycket bär i år, det verkar vara ett blom- och bärår. Det blir till exempel väldigt mycket äpplen i år, även på träd som jag inte sett ett äpple på tidigare. Bina kanske gör sitt till....




Kolla vad tagetes är fint....dom som jag fick av Tord har inte börjat blomma än.

 


Den gamla ölandstoken är verkligen praktfull. Här ser man inte hur enormt risig den är. Till våren - tidigt - ska jag beskära den.




Gjorde ett ryck och fyllde dom två vedlårarna i hallen.



Skräpigt men härligt! Man får väl sopa!



Gissa vem som var med och rallade ved??!



Hörrö matte, nu har du skrämt bort varenda mus här!! Jag har ALLTID träffat möss här - innan du kom!

Men jag får väl vara nöjd ändå, hon har äntligen klippt fram kattbrädan. Där vill jag sitta när den jättestora Svarten kommer för att få mat.




Det fina vädret höll i sig så det blev en runda till med kameran i kvällssol.

 



Och gissa vem som gick med på rundan?



Är det nåt spännande på gång?





Nä men GÄÄÄÄSP va tråkigt! Blommor igen....





Jag kollar neråt åkern istället, där är det nog mer fart.




Vinbär och den där vita klockan i massor.
Dom säjer att det ska bli regn imorgon.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0