Dagens uppgift: däck



Krollilja - fotograferad av Alex på testrundan.


Förutom allt annat var jag igår till Myhrs och lämnade in däcket till åkgräsklipparen. Han (Myhr antar jag) bara snappade åt sig däcket och sa "men du kan inte få det förrän i morgon". Oj då, jag som inte ens tagit ut klipparen än.... Vi var överens om att det ska in en slang i däcket. Jag, som är helt rudis på såna där saker, fattar inte över huvud taget varför det inte är slang i redan från början? Kan nån förklara?
Av ovanstående foto kan man förstå att klipparen måste igång. Men bina har haft ett fint drag på vitklöver i alla fall!
 
När jag skulle åka från Myhrs fick jag se en skylt där det stod Wantiken. En öppen dörr och där inne en massa grejor. Ett himmelrike för sakletare. En stor och sval lokal och där inne satt Viveka (Enqvist) som bott på gamla Väster i villa nära Kvarnen. Vi pratade om Väster. Kul! Nu har jag träffat flera gamla västerbor - och min idé om att göra en studiecirkel om Väster för att ta fram dokumentation/bilder och skriva dyker upp då och då. Det gör man ju i alla byar nu för tiden! 

Viveka påminde mig om saker som ligger långt bak i huvudet, personer och miljöer. Torne Rösth har fotograferat området före rivningen på 60-talet och hade en utställning på Kvarnen på 70-talet. Genom Birgitta Lillan Marcusson har jag köpt ett inramat foto som föreställer porten på Oxtorgsgatan 6. Man känner doften när man tittat på fotot....Jag har i åratal tänkt kontakta Rösth. Nu borde jag ha tid!   
Undrar om jag kan hitta bilder från Väster och lägga in här. Ska försöka ordna det.
- Dags att starta för tidig lunch i stan med en fd kollega.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0