En sån dag! (sa Olle i Pistvakt)

Äntligen landat med kaffe och jordgubbar med grädde. Det har varit ett snärj hela dagen, knappt haft tid att äta. Eftersom jag ska undvika kolhydrater blev det lite kris ute på stan när jag blev svimfärdig av hunger - det blev tre knäppkorvar och en Loka från ICA Alen. Gott? Nej. Den där korven som jag vanligen gillar kändes inte alls nåt vidare nu. Jag har blivit van vid rent kött. Low Carb High Fat-dieten innebär god och fet mat av rena råvaror. Inga halvfabrikat, ingen korv. Ikväll åt jag en omelett med mycket smör och ädelost. Nu alltså jordgubbar med vispgrädde. Jo du!

Efter lunch var det dags för tandhygienisten. Där satt jag och väntade..och väntade...och väntade...hann läsa mycket i en bok om Carl Larsson (otroliga akvareller han gjorde). 20 minuter efter utsatt tid började jag att leta folk. Dom satt på uteplatsen och pratade! Men vadå? Privata vårdgivare brukar ju berätta hur kundorienterade dom är. Den här tandläkaren arbetade tidigare i folktandvården. Det gick bra till slut - i den mån man kan säja "bra" om det som tandhygienister gör med en. Jag har bett dom att kalla in mig varje halvår. Har ingen lust att tappa tänder. Det räcker med allt annat man tappar.... 

Var till Variant och hämtade ut kameran som redan kommit. Alex var där så vi packade upp den tillsammans. Ikväll har hon hjälpt mig att komma igång, mycke gremeljer på den där... tjock handbok. Härlig manick i alla fall! Det ska verkligen bli roligt att börja använda den. Det kommer att bli många bilder på bloggen. Här kommer jag att lägga in det första fotot, ett test med fokus på Alex till höger i bild.  Minneskortet gör att man kan lagra 800 foton i kameran, sa Alex.

Var på kvällsmöte med Djurskyddet Hoppet. Tyvärr är det mycket konflikter kring verksamheten. Svårt att se vad det beror på men mitt tips är att arbetet och ansvaret behöver organiseras upp. Här har vi att göra med mycket engagerade människor och djurvänner, det är klart att det kan bli heta känslor. Sven-Olof Larsson skötte mötet och jag skrev protokoll. Det blir extra stämma med fyllnadsval till styrelsen. Men ännu mer troligt är att medlemmar kommer att begära byte av hela styrelsen. Vi får se hur det går. Hur som helst - det är en jobbig situation med karantän pga kattpest och det är inte många som jobbar med katterna. 

Hit kommer katten Svarten och äter minst en gång per dag. I vintras upptäckte jag honom under fågelmaten, där han åt ostkanter som jag lagt ut åt fåglarna. Han var mager, skygg och pälsen såg inte bra ut. Troligen bodde han i uthuset. Sen dess har jag matat honom och nu är han blank och stark och jobbig för mina katter - han bevakar ju sitt revir inklusive matstället. Han har en skada vid svansroten och ganska mycket revor i öronen och på nosen. Okastrerad förstås. Nu ska jag fotografera honom och sätta upp anslag med efterlysning av ägare. Även lägga in honom på Hoppets hemsida. Här kommer jag senare att lägga in foto på Svarten

Som grädde på moset denna dag har Kuriren en artikel från Stenbacken - en viss dam framträder och klagar på hur dåligt det varit på Stenbacken "det senaste året". Ojoj, tidningarna tar vad som helst för att få lite sälta i texten. Ingen kan gå ut offentligt med hur det förhåller sig med olika saker på Stenbacken, det handlar ju nästan alltid om personfrågor. På Stenbacken gäller sekretessbestämmelser. Åtminstone jag tänker leva upp till sekretesskravet. 

Alexandra har det tråkigt på dagarna. Undrar om hon vill läsa "Kvinnor som slår följe med vargarna" av Clarissa Pinkola Estés, en kultbok på över 400 sidor, i så fall får hon låna den av mig. Den är nog intressant men det är en bragd att läsa all denna text.   

Om man tycker om att cykla så har jag ett tips om en FIN CYKELLED, kolla här:



Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0