Ett rent helvete




En stor del av gräsmattan är klippt, så det gick ju bra, men sen vidtog experimentet att lägga in bilder från nya kameran till datorn och vidare att komma åt bilderna för att till exempel lägga in dom i bloggen.

Dom första fotona blev av misstag inlagda i ett gammal Adobeprogram, nu kommer jag inte åt dom mer än att bara titta på dom. Det borde gå att lägga dom på annan plats och sen komma åt dom på vanlig väg. Återstår att se. Men fruktansvärt irriterad blir man när det inte fungerar.

Fotot ovan tog jag bara för att testa att lägga in bilden i annat program i datorn (Canon EOS tror jag) - och då kunde jag komma åt det som synes.

Hur som helst så blir det väl roligt att hålla på med det här, NÄR DET FUNGERAR. Just nu är jag bara väldigt trött. Det var också lite trixigt att ladda in programvaran som följde med kameran, inte förrän jag hittade nån flärp på sidan av datorn som jag gjorde vet inte vad med, så fungerade det plötsligt. Det är alldeles för mycket tjafs med den här tekniken. Tacka vet jag vedklyven. Ett grepp, sen är det klart.  

Nu lägger jag av med uppgifter för idag. Kl 21 är det Minnenas Television, om en lantbrevbärare som har filmat folk ända sen 1948. Sånt är kul att se.

Imorgon kväll kommer regnet så presenningen ska fram och läggas över veden. Åkklipparen har fått på framdäcket igen.  

På tal om rubriken som kom till av irritation över datorn: Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete, brukar folk säja. Men jag vet inte jag - faktum är att jag skulle önska att jag hade ork att städa i huset, men det är alltid nånting annat som går före - eller är roligare.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0