Fortsättning bildgalleri

Tur att man inte måste jobba! Det är ju SKITAKUL det här, som Ida skulle ha sagt. Det tar tid med fotona, men nu har jag skaplig rutin på det. Förminskar allt så att det inte tar så lång tid att överföra.


Några bilder från lägenheten på Baggargatan inklusive målningar



Till höger om bokyllan hänger en tavla som varit med på Liljevalchs vårsalong på 90-talet. En elev till mig har målat den.



 


Till höger om mormors spegelbyrå en målning av Mats - Frida Kahlo i snölandskap. Till vänster en akvarell från mormor o morfar. 




På väggen en målning av Mats - folk brukar baxna när dom ser den! Jag fick den när jag fyllde 50 år.
Jag har nog en bättre bild av den - lägger in den om den dyker upp nånstans i cyberrymden


Den 2 maj 2009 hade vi tur med vädret. Mats fyllde alltså 45 år, vi firade på Stenbacken. Växthuset var på gång. Fredrik hade mer hår. 





Den 16 maj var det lika fint - Ida fyllde 12 år. Växthusprojektet hade kommit längre.

  





Nej nu räcker det för ikväll. Avslutar med en praktbild på KIRSKÅL - egentligen Flammentanzros -  på Diskusvägen. Numer är det rensat där (komposten).

 



I morgon ska jag träffa den andra valberedaren inför djurskyddets extra stämma, vi ska sätta ihop en ny styrelse. Tar med kameran, tar lite bilder inne på bibblan och lite centrumbilder. Om det blir fint väder går jag nog upp på Alir också. Om man skulle ta och gå upp i Oskarsborg och fotografera? Det blir väl bara som vykort, men kul ändå. Beror på om himlen är snygg... ska kolla öppettiderna. På torsdag blir det kanske Trivselkväll med Mats o Palm. Kameran med förstås. 

Vilket väder ikväll - regn i luften, blåser, mörkt. Föraning om höst! 
Jag går nog upp och kurar en stund i salongen. Räknar sen in katterna, hoppas att det blir fyra, och kojar.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0