Installation



Denna installation fanns i trädgården när jag kom hem efter en lite sur eftermiddag. Snyggt!



Stilstudie.


Det blir lite synd att plantera blommor och tvätta mattor på den fina "bordsskivan" men så blir det väl. Skönt med en arbetsyta! Sen ska klyven stå där - i källaren alltså. En helt annan arbetsställning än den jag haft i vinter, ohälsosamt krökt rygg.

Humöret steg alltså betydligt när jag kom hem. Håller på med att få ihop styrelse till Hoppet. Jag tycker så här: dom personer som gick ihop för att sparka hela den nuvarande styrelsen (17 st tror jag det var) måste nu ta ansvar för att föreningen får en ny styrelse. Jag försöker få fram en lista över vilka dom är. 
Det känns inte bra det här. Folk som inte kan samarbeta och inte kan styra sitt dåliga humör riskerar djurskyddets verksamhet. 
Kommer jag att tänka på Stenbacken? Ja. 

Det blev en lång dag......lite fuskade jag och sov väl nån halvtimme mitt på dan. Nu har jag fikat med hallon och grädde och känner mig nöjd med att sova igen. Det blir bra väder i morgon igen. 

Senaste nytt på lastpallsfronten är att jag gick in och pratade med den där killen på Marmaskogen som har pallar på gården. Fick ett telefonnummer till pensionär i Stugsund som samlar på pallar (eldar med dom) och säljer också.
 
Slutar dagen med några bilder från morgonen. Först vimpeln som hänger som en verklig snorfana, trasslar in sig i linan. Ser det inte ut att vara en knut längst ut också?
Nästa år blir det en korsvimpel. Kanske en flagga nån gång? Men då måste man nog måla stången först, för skams skull. 






Höstsyrenen blommar snart




Paradisäpple på icke planterat träd




Klematis 




Hejdå - syns i morgon!

  

Kommentarer
Postat av: instalatiore

ett litet grönt bord,en liten korg och två krukor

2009-07-30 @ 11:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0