"Inte ger man fan i politiken"

http://www.ur.se/Vuxen/Radio/Pop-och-politik/

Låten finns på YouTube. Hur länkar man in det? 
http://www.youtube.com/watch?v=61IPxh6oZRI

Försöker att lägga in en länk till ovanstående program från UR i P4, som sändes idag 25 juli. Jag håller på tills jag lyckas. Det handlade denna gång om Hemmafrun med bl a Marie Bergman. Vi har nog LPn (long playing betyder det, för er som inte vet! - här har vi 70-tal...). Den mest kända låten hette "Inte ger man fan i politiken". 
Det var roligare förr! 

Ska trixa in en bild av Marie Bergman också. Det gick ju bra - en "snäll" bild.





Strimma förbjöd mig igår att blogga mer innan jag planterat träden. Vilken tur jag hade att det började regna så fort jag skulle gå ut.... Svarten kom och åt på bron i regnet, jag fotograferade genom den tämligen smutsiga glasrutan.
 



Till stan en sväng, på hemvägen tog jag lite bilder kring ån, det var vid 19.30-tiden. Småtråkiga foton men jag lägger in några i alla fall. På det första ligger fokus på rallarrosen i förgrunden. Snyggt?



























Till Coop för att kolla om det fanns nån bra
syl för jag har tappat bort Eyvinds.... (det FÖRSTÅR jag, hör jag Strimma säja - i den här röran!!). Den kommer väl fram men två sylar är bättre än en, tänkte jag.


No syl på Coop. En massa skruvmejslar, men inte en syl. Dessutom har dom mest märket ja vad heter det KERREN? Jag ska ha en Bosch med kvadratisk spets. 

Osäkert om man får fotografera fritt överallt, t ex i affärer? Killen i orange kläder - som jag handlat av många gånger - kollade in mig lite men sa ingenting. 





 
 


 



Vilka läckra grejor! 


Köpte grillad kyckling istället och åkte hem. 

Tog ut målningen av Ida och fotograferade den.



Vilka färger! Motivet betyder väl att även ur skit kan det växa nånting fint? Dom där två som står där skäller väl på varandra, eller hur Ida?


Som vanligt fanns det en katt med i bilden. Findus satt nedanför på bron. Jag tog en närbild - vilka färger han har, han också! Lite rött i det bruna.

Snygg Findus! skulle Strimma säja. Snygg för att vara så gammal. 



 

 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0