Livet på landet

Händelserik dag. Men först lite lugna bilder - gula rosor på framsidan och spetsgardin i uthuset.





Sören hade bestämt sig, nu skulle träden över bikupan ner. Så han tog sågen och gick dit helt enkelt. Ett stick fick han av ett bi som kom in under hjälmen. Svärmen som sitter på en kupa intill höll sig lugn. Den måste jag undersöka. Hittade tyvärr inte alla delar till skyddskläderna ikväll, nytt försök i morgon.





Ja det ser hemskt ut, men än har dom inte satt sig i Segos skorsten i alla fall....

Sen kom Eyvind och tog ut åkgräsklipparen. Hemskt det också, osade fruktansvärt, det visade sig att bensinen praktiskt taget var slut. Men sen påstod dom att motorn inte "gick rent" - tändstiftet? Mycket funderande. 








Sören 62 år idag


Efter en lång dag gick jag upp till "salongen" och kopplade av med fika, det brukar jag göra på kvällarna. Där är städat och lugnt, just nu rosa pelargoner i fönstret. Tiger lägger beslag på den nya mattan från Jysk. 




Nä nu tycker jag att vi går och lägger oss!





 

Kommentarer
Postat av: eyvind

fina bilder men jag ser ju tjock ut

2009-07-21 @ 10:48:27
Postat av: Lillemor



Så där brukar anorektiker tänka också...

2009-07-21 @ 12:00:34
Postat av: Camilla

Vad fint Du har i salongen, men jag trodde att katter var "persona non grata" där?

2009-08-13 @ 17:41:24
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0