Ny dag i trädgården

Det här fotot heter "Vy från Sego", togs väl i maj/juni. Typiskt nog så är hans gräs kortare än mitt. Här har inte lupinerna kommit upp än. Man ser gärdesgården, det är nog rätt att inte sätta upp en mot Sego också, det skulle se för fyrkantigt ut. Dom här öppna tomterna är väldigt fina, tycker jag. Från mitt gavelfönster på övervåningen är vyn ner mot "Skitvika" nästan afrikansk med den lummiga slyn. Och Segos tomt är som en kuperad golfbana. Kan jag få det att se ut så där också?

Hit kommer rådjuren även på sommaren, vilken idyll. En natt trodde jag att det var en BJÖRN/BJERN som gick nere vid Sego, men det var säkert ett rådjur. En kväll var det slagsmål i skogen där nere, hemska skrikljud, jag gick ner (vad tänkte jag göra, egentligen???) för jag stod inte ut med att höra det där. Nästan framför mig kom utspringande två grävlingar och dom fortsatte uppför hela Skyttevägen och försvann. Phuuu! Jobbigt med naturen. När Mats bodde här mötte han en älg utanför källardörren. Ja men dom bits åtminstone inte. Tror jag. 

Här vimlar av katter. Nyss kom grannens (fd Helsings hus)  ena katt in i köket och drack upp kaffegrädden. Sen kom en stor svart-vit och tog några knaperbönor. Det går åt mycket kattmat, nu är hinken full med bönor igen. "Blötmat" blir det kanske en gång om dagen. Vatten och kaffegrädde till Svarten. 

 



Jaha, nu har jag fikat två gånger och gruvat mig tillräckligt. Ut och klipp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0