"Oväntat besök" - inte Gevalia men Classic

Mats och Ida kom på kvällskvisten. Ida har varit i Småland. Hon har också en blogg: www.pido.bloggsida.se. Här tittar dom på min blogg.


Kolla in den fina slipsen!



Tänk att jag fick ner ett av träden i jorden igår! Det är stenigt där vid "stenpartiet", hoppas att trädet etablerar sig där i alla fall. Idag ska det andra ner. Strimma var med ute förstås. Hon är med överallt. Jag fick i alla fall godkänt igår....




Mats berättade att han mer och mer kommer in i växt/planteringsjobb, det är Rickard Roos som tycker att det ska vara så. "Rätt man på rätt plats" brukar man säja. Tur! tänkte jag skriva, men det handlar väl snarare om att visa vad man kan. -

Nu kommer jag ihåg morfars trädgårdsland i Mohed. Det fanns ett växthus också, möjligen hörde det till sanatoriet. Man gick en bit hemifrån och bortåt "barnhemmet" tror jag. - Ska förresten kolla på internet om det finns något om Moheds sanatorium.

Strimma är som hackspetten på julafton - dyker upp överallt och ser ibland helt galen ut







Måns och Tiger möts på infarten


Hej kompis!




Vem kan säja vad den här blomman heter? Den sprider sig snabbt och blommar över snabbt, ingen snittblomma precis.
 


Det här är en pelargon i alla fall.....


 




Nu vet jag att rådjur tycker om astrar. Den där fina geten (rådjurshona) som går här ibland har knipsat av asterplantorna nere vid plommonträdet. Tydligen tycker hon inte om dahlior i alla fall, den har klarat sig.


Glömde att berätta om en fågel som jag såg nere vid ån när jag fotade där.... en svart-och-vit fågel på långa ben och med en lång knallröd näbb! Storlek som en liten mås ungefär. Otroligt snygg! Den knallade omkring på gräsmattan vid huset. Det blev som med steglitsen som jag såg förra vintern - jag tänkte att det måste vara en rymling från nåt zoo.

Sen har jag kollat på nätet, sökte på "vadare" - det var en STRANDSKATA




Här kommer en annan snygg fågel - DUBBELBECKASIN - men nån sån har jag aldrig sett....



Och så min favorit TOFSMESEN



I vinter (Gud bevare oss) ska jag försöka fotografera fåglar. Men då behöver man ett annat objektiv kanske? Tänk om det kommer en steglits igen!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0