Regnet har kommit




Både veden och kapen har fått regnkläder, bild kommer senare för kameran är med på allt. Ovan syns honungsrosen före regnets ankomst.

Flyttar foton till Mina dokument, men sen går det inte att byta namn - eller rättare sagt så kan inte jag byta namn på dom i alla fall. Men nu ska jag lägga ut några av bilderna i alla fall.
 










I mitten den blommande doftschersminen, om det nu stavas så, den är otroligt fin och doftar verkligen. Längst ner bild på förödelsen i nedre delen av trädgården, men neråt Sego är det ordning. Kolla hallonhäcken! Planerar att slå alltihop med lie när regnet har upphört. Och så ska potatisen täckas mer. Ska bli roligt att se en potatisskörd här, vad hette sorten, Maria?
 
Från växter till djur: Såg på TV att en bonde i Laholm hotade med att föda upp grisar på samma sätt som dom gör i Danmark, dvs på ett bedrövligt sätt (djurplågeri).
Anledningen var att kommun och landsting köper det billiga fläsket från Danmark och Tyskland. Han menade att dom borde följa dom svenska djurskyddslagarna. Helt rätt, vad är det för idioti att först ha bra djurskydd och sen dra undan möjligheterna för svenska bönder att producera och sälja? 
Väldigt bra påpekande. Hur är det i Söderhamns kommun? Lagen om offentlig upphandling är verkligen inriktad mest på ekonomi. Diskussionen om upphandling av närproducerat har pågått länge i Söderhamns kommunfullmäktige. Det är väl lika på fler ställen antar jag. 

Och så till djuret Svarten. Här kommer ett foto som jag kommer att sätta ut på Djurskyddets hemsida med en efterlysning av ägaren. Ska kopiera på papper också och sätta upp anslag runt Marma. Jag vill inte att han ska bo ute i vinter och det går inte att ta in honom här, det går inte med dom andra katterna. Dom är rädda för honom. - Nu har han nyss fått ett lass mat och kaffegrädde/vatten här ute igen. Han ser ut att må bra. 





Och här kommer en fin hund, som troligen inte behöver sova ute om nätterna.... dvärgschnauzer tror jag visst.



Mjau, vov och godnatt.


 







   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0