Slöa katter och så jag som är klok och renlig

Hej igen!
Jag kan väl sköta ruljansen den här gången också, men sen får matte göra sånt här själv!
I natt sov jag inne (jag är väl inte dum), det gjorde Tiger också. Men dom här två, dom var ute hela natten och det har spöregnat! Matte har myggfönster i sovrummet så man har hört hur det har öst ner hela natten.




Zzzzzzzzzzzz (Måns)



Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (Morran)


Men jag, jag är klokare än så. Vilar lite, det gör jag, men jag har ork kvar att sköta hygienen också (har dom tvättat sig sen dom kom in dom där två, ejenkligen??)






Tassarna.....öronen.....




...och så tar vi snorkråkan också.....KLART!



Om jag ska vara ärlig så tycker jag att matte är lite slö också. Inte för att jag bryr mig - men BORDE inte dom där träden planteras??? Nu har hon flyttat dom och vattnat dom och tittat på dom halva sommaren - ska vi katter behöva gräva åt´na?!

Och hur det ser ut i huset, det vill jag inte ens visa. Ja i salongen är det fint, därför brukar särskilt jag och Tiger ränna efter dit upp när hon vill slöa i skinnsoffan - det är så rogivande där, nästan inget damm, inte en massa grejor överallt och böckerna ligger snyggt i dom där lådorna som är så bra att vässa klorna på.

Men lite ska ni få se, bara för att hon prompt vill visa Stenbackengrejor. Så här kommer ett slags skåp i teak, det lär vara ett TV-skåp från artonhundrakallt, det hittade hon på Stenbackens loppis. En möbel till!!! tänkte jag. Nu har hon flyttat på det en gång i alla fall. Vi får se hur det avlöper. Vad ska hon ha i det där? Kattmat hoppas jag.



Jag bad om en lite mindre bild på det här (rodnar). Ser ni till vänster - kassar med papper! Tiger hade ett elände med att få tag i musen som han burit in i sovrummet, den gömde sig bland allt det där. Sen sopade matte upp den på skyffel och gick ut i skogen med den! Hon tyckte att den var gullig. Suck. Men det är en annan historia.... 


Här är en BLOMMA igen. Hon fick den när hon slutade på Stenbacken. Det var bra, tycker jag - ja inte blomman men att hon slutade - nu kan man gå ut och in som man vill och få mat direkt när man är hungrig. Var ska servicepersonal vara om inte PÅ PLATS?



Oooops, det kom med en hundj-el. Men den är av gips som tur är. Från loppis den också.

Hejdå! Jag har sagt till på skarpen nu, att matte inte får sitta vid datorn igen förrän hon har planterat dom två träden som heter ROSENHAGTORN. Som sagt - jag bryr mig inte, å andra sidan är det bra ju mer man har att klättra i.














Kommentarer
Postat av: loof

"inte skära bara rispa" nej jag menar inte gräva bara blogga

2009-07-24 @ 13:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0