Välkommen till min nya blogg!

Nu när jag kommit igång kan jag väl skriva några ord här och lägga in någon typisk bild från trädgården.

Min blogg kommer framför allt att handla om växter och djur. Den blir mest till för min egen skull, som en rolig form av dagbok/minnesanteckning.

Sen blir den nog bra för att avreagera sig på också, har jag märkt (se om Sjukvårdspolitik! usch). Jag blir så j-a f-b ibland. Man tar sig för pannan och undrar hur frustrationen ska tas om hand - långpromenad i snöstorm, hugga ved med yxa, gräva jättehål i jorden eller vad....nu har jag bloggen. Men det ska inte bli en vana. Dom flesta ämnena är inte värda energin som går åt.

Nej, jag vill hålla på med djuren (katterna, bina och alla andra djur som eventuellt behöver mig - just nu Svarten, vems är han???), trädgården och veden.
Läsa, se lite bra TV (Det nya landet, t ex), äta god mat (LCHF - det ska jag skriva om sen) och så småningom träna kondition och styrka. Utan kondition och styrka orkar man inte med hus och trädgård och allt annat roligt.
Ja då kör vi!

Detta är uthuset i Marma. På insidan är det bara bråte och sågspån. Kan bli fint nån gång i framtiden, kanske honungsrum.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0