Vart tog dom vägen?

Alex har inte skrivit på sin blogg på några dagar nu. Vart tog hon vägen? Sitter och deppar och tittar på den upplyftande målningen  av Mats? Den har hon ju på väggen nu.
När han hade den här perioden (döskallar) så sa hans mormor: "Kan du inte måla TREVLIGA saker istället, blommor och sånt?!"





Här kommer ett par "trevliga tavlor" som han målat på senare tid:



Katter och blommor, ja se det är livet det!

Ska fotografera målningen som Ida gjort och som jag har fått (köpa), den ska ha någon upphängningsanordning, nu står den och väntar på det. Det är dags att Ida kommer hit på semester, tycker jag. Just nu regnar det, men det blir väl bättre väder! Båten ligger i sjön och väntar. Och Alex och jag har sagt att vi ska bjuda med Ida på "tut-bingo" i Mohed.
Jag var med en gång med Alex o Fredrik, då vann hon lite pengar. Kul och spännande var det, och go varmkorv. Vi var där i Fredriks bil. Vrålsnygg, vrålstark. Men AJ RYGGEN när jag skulle i och ur den, från baksätet.

Det är nästan "kaminväder" nu, det kommer att bli rått i huset. Då får jag elda, min tredje hobby efter katter och blommor.
Tog igår in lite av den nya veden och travade i vedlåren som Sören gjort. Ikväll ska jag testa i kaminen om den är torr.
 
Det SPÖREGNAR nu. I nyheterna säjer dom att 22-åringen som har svininfluensa har blivit ännu sämre. Är dom säkra på diagnosen? Hur blir det med vaccineringar? 
- Nej det här ger inget bröd, bäst att göra nån nytta.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0