Vilken trött dag

Både Strimma och jag har varit ur slag idag, sovit på varsin säng på eftermiddan. Men vi har ju pension båda två så vad gör det om hundra år? Gräset växer ändå.... och blommorna. 
Innan veckan är slut ska vi ha fått igång åkklipparen hoppas jag. Gräset utefter gärdesgården är högt och tjockt nu. Kollat vädret på nyheterna - så här blir det, säjer dom:



Dags att damma... 



Vaknade i alla fall så att vi hann köpa plantjord i Bergvik, 400 kg! Och Eyvind hade med sig två fina bockar som han gjort, dom ska bära upp vedklyven i källaren i vinter. 



 

Segos hus i motljus....avskavd flaggstång.... 


Tog in ett par rosor från Ockelbobuskarna, nån slags ädelros som jag glömt namnet på. Fin är den!




Tog ett närbildsfoto på ölandstoken. Nånting att titta på i vinter. 




Ja och sen blev det hallon och grädde framför TVn. Är det nån som är intresserad av gamla jänkare? Lokalnyheterna visade bilder från cruising i Rättvik, eftersom jag hade kameran inom räckhåll så plåtade jag lite....



 



Och sen Elvis från Hudik i en trailer - sjöng "In the ghetto" i Allsång på Skansen senare på kvällen. Sämre har jag hört.




Så hoppas vi på en mindre trött dag imorgon!



  

Kommentarer
Postat av: the carpainter

dom är ju snyggsre på bild än iverkligheten. då menar jag bockarna.stavas snickaren så?

2009-07-28 @ 23:48:16
Postat av: Lillemor

Det där betyder nog "bilmålare"...

2009-07-29 @ 00:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0