Byggfläkt

Veden är fuktig. Köpte en byggfläkt på ÖB, 399 kr tror jag. Ikväll körde vi igång den. Nu ska jag gå ner och stänga av den innan jag lägger mig (sent!). Annars är det bra ved. 

       
                           Den här gamla skottkärran är bra. Borde vårdas.

Ja och på tal om att elda så har jag nu börjat med pellets helt och hållet istället för sand i kattlådorna. Det fungerar strålande! Samtidigt som jag lägger in mer ved mockar jag i lådorna och slår in det i tidningspapper - bra bränsle! Det luktar mindre/nästan inget och ger tillskott i kaminen. Billigare än sand och ingen sand i soptunnan. 
Den ena lådan har jag bytt ut mot en förvaringslåda med höga kanter. Då hamnar inget på golvet heller. Skaffar en till imorgon samt åker till Granngården och Ina handelsträdgård och kollar pelletspriser - dom säljer Jämtpellets har jag sett på SCA:s hemsida.


       



          
                           Gärdesgård o krusbär på Diskus för några dagar sen.
                                              Nu är det bara träligt regn... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0