Hjälp! - rätt eller fel diagnos???

       

Tiger blev plötsligt sjuk så jag åkte med honom till veterinären. Han såg ut så här då också. Diagnosen blev alltergi mot fisk. Han hade sår på tungan också, sa hon. (Jenny som tog hand om Esso.) Han fick injektioner med cortison och antibiotika. Nu får han antibiotika två gånger per dag och är sur på mig för det.

Svullnaden på nosen har gått ner lite, men bara lite. Det ser otäckt ut. Är det nån som ser det här som kan säja nåt? Jag är orolig att det är nånting annat än allergi, en skada kanske, eller vad? Om han inte är bättre efter helgen måste jag kontakta vet. igen. Antibiotikan ska han ha i sju dagar.

Här är mitt hemapotek för tillfället - det har bara hunnit till köksbordet än. Det är Tigers medicin men även grejor ifall svininfluensan dyker upp....det är då första gången som jag skaffar näsdroppar INNAN jag blivit förkyld.
Längst upp till höger syns Hoppets stadgar. Det är mycke nu. Extra stämma 22 november.  

       


Den här lilla damen har börjat lugna ner sig och leker till och med nu. Just nu är det race genom huset tillsammans med Puttifnuttan Linn, som är lite försiktig ändå eftersom det kan fräsa och klösa till när som helst. 

       
                                                           Lucky Fräsan


       
                    Att syna en katt i munnen...hon är född i maj. Mjölktänder?
                                  Troligen nya vuxentänder, vassa är dom. 


Musikcafé i onsdags. Det här är efteråt, svettig Öhman i bakgrunden. Lena har köpt en CD och står och snackar med "kökspersonal", som har bakat dom sanslöst goda gifflarna. 

       

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0