Mitt i alltihop - vem är det här då?

       

       

       

       


Gick genom biblioteket igår för att sen passera Tewes kondis och lägga beslag på två xxxxxxxbakelser för fika på Diskus. Napoleon?

I bibblan pågår en fotoutställning med bilder från inte alltför gamla Söderhamn. Och vem ser jag där? Eller ser jag fel? 70-talsstuk på rocken och kepsen, eller hur!

          
                                      70-talssnutar....ja det var bättre förr

    
          


Men dagen började på Hoppet. Sara Oscarsson från Söderhamns-Nytt kom och frågade och fotograferade. Hon gör en uppföljare på förra veckans artikel (som jag ännu inte läst). 


      
         

       

       

       

       
                                                     Flyttbestyr blir det....

Men vi ska vara med på Flitiga Händer i Ljusne  med loppisbord 21-22 november. Hoppas vi får sälja lite där. Jag ska nog lägga med en del böcker härifrån. 
På Kattens dag 28 november ska vi för övrigt delta på Granngården med information mm. 


På morgonen hade jag beställt tid hos veterinär eftersom Tiger blivit sjuk - såg inte alls pigg ut, sår på nosen och rinnande mun. Hemskt. Vi fick komma kl 13.15. 

               
                                             Usch synd om lilla gubben...

       
Matte var för en gångs skulle ute i god tid så hon hann tanka före besöket - dyr bensin! 

       

Tiger fick diagnosen "allergisk mot fisk". ???? Sår på nosen och på tungan. Han fick injektioner med cortison och antibiotika och nu är det medicinering här i en vecka. Han är skapligt pigg men såren är kvar. Rätt diagnos? Oroligt. 
Jag kollar vad det är i köttmaten....fisk! Nu blir det krångligt. Köpte dyrt fint torrfoder på Maja o Pluto. 


                                       Till apoteket och sen äntligen hem.

       

       




   

Kommentarer
Postat av: Alex

Vem var det du tror du såg på bilden? Blir nyfiken

2009-11-03 @ 16:21:44
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/
Postat av: Farmor

Din pappas morfar Börje Hansson.

Men nu får du tala om vad du ska jobba med....

2009-11-03 @ 18:04:14
Postat av: Milla

Mmm, det där med fiskallergi har jag ju nämnt några gånger, de flesta katter är mer eller mindre överkänsliga mot fisk (och lactos). Jag köper ALDRIG kattmat med fisk i, har du sett en katt fiska ngn gång? ;) Hoppas att han kryar på sig nu lille gubben.

2009-11-07 @ 18:54:09
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Lillemor

Det närmaste jag sett en katt fiska är en katt som bar metmask i munnen...(Snuttan). Jo jag kommer ihåg att du sagt det. Usch, jag letar nu mat utan fisk - i vissa sorter ingår fiskprodukter trots att det är kötträtter. I det fina torrfodret som jag rekommenderades på Maja o Pluto ingår Omega 3. Jag frågade henne om det kommer från fisk, men det framgick inte. Tiger är lite bättre på nosen nu. Medicinering pågår fortfarande.

2009-11-08 @ 14:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0