Snart advent och gran

Balans- och resultatrapport 20091120 för Hoppet är äntligen klara. Tack Carina. På köksbordet ligger alla räkningar kvar...det får dom göra över helgen. Städar efter stämman. 

Var in en sväng på Mias Prylbod, det nya stället. Köpte en Kockum emaljmugg att ösa pellets med, 25 kronor. Sen fick jag syn på den här....

         
                              Väldigt fin i färgerna, kanske inte syns här...

Man kommer ihåg hur det kändes och hur snön doftade när man lekte ute på vintern. Man ser att det är lite blidväder....och granen, fin!!

Nu hänger den på väggen här och jag blev lite inspirerad att börja städa faktiskt. Möblerade om lite. 
     
       

       

       

Nånting som är roligt med det här huset är att det inte är så noga, man behöver inte ta det så väldigt på allvar. Kolla här - det börjar bli som nåt slags lustiga huset här. Pianot fungerar bra som bokhylla (vart ska jag göra av alla böcker?). Massa loppisgrejor. Duken på piedestalen (från Fyndhuset) t ex är från Stenbackens loppis. Lampfoten från Fyndhuset. Blå bordet och blå stolen som man skymtar är från mormors möbel. Höganäskruset från mormor tror jag. Gardiner från Köppra, 125 kronor tror jag dom kostade.
Fyra målningar av Mats - trädet kom först, sen Frida Kahlo och nu senast dom två med läckra ramar. Clintan sitter högst upp - därför att det fanns spikhål där. Så är det med allt som hängs upp här - det sitter där det sitter därför att dom som hyrde huset spikade i säkert 500 spikar i väggarna överallt. Men nu syns inga spikhål i den här delen i alla fall. Det var dom som tapetserade också. Nån gång ska jag tapetsera om med nån milt beige tapet. Nån gång.

Det är några katter här som river sönder tapeter, förresten. Här är två av dom. Jag köpte en hundbädd (fast det vet dom inte) på ÖB, ser skönt ut, ligger en bit från kaminen.

         

Katter...dom får mask ibland. Vilken skräckis här igår - Musse hostade och hostade...när jag kom nära honom såg jag en snorkråka i ena näsborren - förkyld? Snor trodde jag ja - det var en mask!! eller larv. Den rörde på sig. Fram med maskmedlet! 


       
Snart blir det maskmedel till Prisse också. Och Pelle. Blandat med smör går det galant.  

Kommentarer
Postat av: mats

Vilken läcker tavla så här till jul,du har ju en jäkla förmåga å hitta roliga saker, sjyst hittat.

2009-11-23 @ 08:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0