Sovdag

                                    Efter frukost har alla i huset dormat av. 

      
       
        Lilla Rämjan är tyst, tycker att nytvättad plastmatta passar bra att sova på


       
             Orkar inte röra på mig....kikar lite bara....LITE bättre på nosen idag

                       
Matte stryker en äcklig pasta på mig för att jag ska bli frisk - den smakar lever påstår dom - PYTTSAN! - och så blir jag som ett piggsvin i pälsen. Hon menar antagligen väl med det....


       
                                                                     Va?


Matten i huset har präktigt ont i huvudet, halsen och har blåsor i munnen. Tja varför ska bara katter drabbas? Meningen var att åka till Hoppet en stund och sen på möte men det fick jag lägga på hyllan. Bara att hoppas att det är en vanlig förkylning/influensa för nu är det mycket att reda ut före stämman. 


       

Fotograferade lite i måndags när Söderhamns-Nytt var där. Ja vilken historia.... tydligen har föreningen haft dyrast möjliga elavtal. Det ska bli intressant att forska lite kring Hoppets energiförbrukning. 30 kW-panna, dåligt avtal, okunskap om tekniken. Träffade en trevlig elektriker i ett annat sammanhang i veckan - han berättade vad det innebär att ha en panna som är ställd på det sättet. Högre elförbrukning! Onödigt mycket energi för samma effekt, som jag fattade det. Ansvaret för att kolla driften ligger på brukaren, t ex inställningar. 

       
  Dessutom är väl dom fd hundstallarna inte mer isolerade än holken i trädet utanför!

Synd är det i alla fall att det har blivit så här. Området är på sitt sätt trivsamt med alla tallar, känns tryggt med staket och grind. Att det ligger avsides har både för- och nackdelar. Lokalerna är utvecklingsbara. Så när jag går omkring där ensam en höstmorgon så känns det vemodigt.


Katterna är i hamn, möjligen är två lite osäkra ännu. Lena borde ha medalj - kanske det finns nåt sånt hos Djurskyddet Sverige. Det ska jag kolla. 

       
                                                         Mamman Nettan

       
                                                             Dottern Lillis


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0