Vanlig vinterdag känns det som

Vaknade 6.30, tände ljus, fikade och tittade på TV-nyheterna. Men sen somnade jag om förstås. Eftersom katterna fått mat sov dom också länge. Ja det behövdes väl...

       

       

Nu eldar jag i kaminen. Undrar vad det är för temperatur ute, känns lite kallt om fötterna här i köket. Vedpannan är sotad - helt överflödigt verkar det som, knappt någon sot i hinken. Men då vet man att det är ok att elda i den i alla fall.

Nu har jag träpellets i en kattlåda, har jag berättat om det? Läste i Aftonbladet om det. På Statoil hade dom en dag en hel trave med pellets utanför butiken så jag köpte en 16 kg säck - Jämtpellets, äkta träpellets från dom svenska skogarna, eller vad det stod på säcken. Avlång säck, lätt att bära. 

Först hände ingenting i lådan, men nu är det igång. Jag skottar sk-t o pellets i tidningspapper och så eldar jag det i kaminen. Perfekt!!! Än så länge känner jag ingen dålig lukt från lådan med pellets.  
Vilken bra lösning om man kan slippa sanden under eldningssäsongen! Och det är ju ett tillskott till värmen. Rent och ekonomiskt. Vad kostade säcken? Ska kolla om jag har kvittot kvar. - -
65 kronor.
Nu ska jag kolla var man kan köpa pellets biligast. Men det är viktigt att det är träpellets och inget annat (vad kan det annars vara?). 


          

       

                              Ja inte är det lätt att skilja på dom här två!

Men det är väl inte nödvändigt heller. Puttifnuttan Linn till vänster, argbiggan Lucky till höger. Det är Linn som är bonuskatten, hon skulle inte stanna men Musse och hon blev ju helt betagna i varandra. På den vägen är det.
När det gäller deras humör så jämnar det ut sig allt mer. Och snart har Linn växt ikapp. Lucky har nog gulare ögon och är lite mer grå i pälsen. Hon accepterar nu alla katter utom Musse och Måns. Jaha???


       
Varför tycker hon inte om mig, jag som visserligen är stor och vit, men så gullig!? Och snäll! 
                                 Men puttifnuttan leker med mig i alla fall....

                             Nej nu blir det omelett och sen ut innan det blir mörkt.


Kommentarer
Postat av: mats

är det verkligen Måns i hinken, då har han blivit fin.

2009-11-12 @ 23:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0