Nu rullar våren på

       
                                  Lyckliga trötta katter och målningsbehov

Phuuu det är mycke nu men bara trevliga saker egentligen....Handpenning på Viking 30 i lördags så att jag får den till mässpris. Igår hittade jag en fin ytterdörr på www.skanskabyggvaror.se, omålad med glas som kan spröjsas, den heter Ven. Byte av dörr och köksspis gör nog stor skillnad  när det blir VINTER igen. Vinter?????


       
Här är spisen, broschyr från i vintras. Nu får jag den för 12 900 kr, ordinarie pris idag 14 900 kr. Tillkommer rör och säkert också tätning av skorstenspipa. Värt varenda krona tror jag.

Släppte ut katter. Dörren....ska det inte gå att renovera den i alla fall??? Den passar ju till huset och är säkert av bra kvalitet. Om man tar ner den och sätter in ny ram eller vad det heter, och tröskel? Och nytt lås o vrede? Heter det vrede?
Vårstress....


       
Naturen har sin gång heter det. Musse bollar med mus/sork, den är mycket död vid det här laget. 


       
          Idag är det ännu mer barmark. Kanske inte behöver lägga ut mer foder?


       
Lucky argbiggan letar ställe att lägga ungar (men det är inga ungar på gång)...nästa tisdag steriliseras hon (och Pixie). Lucky är en tuffing, en kväll jagade hon iväg ett rådjur från Skyttevägen, full fart. 


       
                                     Man kan väl snart sätta ut dom här 


       
                                       Mårbacka - inneblomma än så länge

Fotot ovan visar att jag ska lära mig att flytta fokus i bilden. Det är säkert inte svårt men precis som med allt annat så ska man ta reda på hur man ska göra...

Vaknade rätt tidigt idag, Musse hjälper till varje morgon. Bra det, MYCKET att göra. Måste bland annat spika möte och annonsering inför bildandet av djurskyddsförening, annars drar det ut ännu mer på tiden.


       

Och nu fisksoppa till lunch. Enkelt - fiskfond o lite grönsaksbuljong, lite kryddor, tomatpuré, grönsaker (det man har hemma) och laxfiléer. Laxen läggs i sist. Här åker det i en extra laxbit som katterna får dela på. Gott!

Kommentarer
Postat av: mats

oj sicken tjusig spis, den blir det nog många fina timmar vid till hösten...här bär jag ut skogsmöss å Pipen bär in igen den knäppisen :)

2010-04-19 @ 19:29:52
Postat av: Alex

Du måste följa med mig och visa vad det är för slags blommor jag ska köpa till mina rabatter här. Börjar bli sugen att sätta redan nu, men än är det för kallt va?

2010-04-23 @ 00:22:17
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/
Postat av: Farmor

För tidigt än, ja. Vi kan åka till Håkes blommor i Mo lite längre fram, där handlar jag träd o perenner o pelargoner osv. Penséer kan man redan nu plantera i kruka o ställa ut.

2010-04-23 @ 00:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0