forts

Nånting hände som bröt alltihop....jag var på övervåningen, plus nio grader. Tog upp element. Har för lite ved för att elda i pannan, tyvärr, därför blir det kallt på övervåningen. 


       


       
                                    Marimekko och frostrosor på rutan


       
                                          50-talsgips och målning av Mats

Fult med alla tapetskarvar under färgen. Men dör av dom, det gör man inte. Det var bråttom med målningen när Alexandra skulle in här. Blev bra i alla fall. Snygg bård eller hur, den är tillklippt av tapet. Under finns en bård med Pippi Långstrump. Väggarna var knallgula (efter hyresgäst). 

Den här målardagen var det fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark och vi hade radion på. Det var då en galen kille sprang ut på planen och anföll domaren....vi som lyssnade undrade vad som hände. Vilket liv! 3,5 år sen? 


       
                                                          En till av Mats


       
                                        En till av....nej, Otto Lindberg, 1929


       
Mina fina grejor - Ekeby det mesta. Skatan är en "oäkting" från Hemköp för länge sen. Räven köpte jag för sparade pengar (icke köpta cigarretter) på Norden så där 1977. Slutade att röka gjorde jag sen i januari 1980. På riktigt.


       
                      Skatan är en favorit för fler än för mig. Därför fler bilder. 


       


       
Böcker överallt....nu ska jag ge bort alltihop, bara spara böcker om trädgård, bin och möjligen mat.


       
Konstböcker (här Eva Ohlson, fotograf) och vissa tidningar kan jag ockå spara. Men inte mer!


Nu är det dags att gå ut och skotta. Har inte sett till Svarten idag. Fyra-fem rådjur var här och letade mat (bilder kommer), undrar om det jag lagt ut var slut eller om dom inte letar fram den om det snöat? Lägger ut mer efter skottningen. På Granngården sa dom att jag kunde lägga det direkt på marken, men jag vet inte....

Ett två tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det....gruvar mig, kallt och blåsigt. Mer ved ska in också. Hejdå! 

                                            Ikväll är det Charlotte Kalla igen.   

Kommentarer
Postat av: Alex

Dyra konstböcker och liknande kan du sälja på Tradera och få in små slantar för. Jag kan göra det åt dig om du vill?

2010-02-20 @ 22:28:08
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0