Svarten

Här dök han upp idag innan jag hann öppna dörren och titta om han kommit för att få frukost. 


       
                  Lucky var förstås där på en gång och rämjade och slog på rutan


       


       


       
                                                                    Mat!!!


Numer springer han direkt in till matfaten när jag öppnar dörren, skönt för jag slipper bära ut mat. Katterna inne fräser, rämjar och springer runt honom - han bryr sig inte. Dom blir mer och mer vana vid varandra, men Svarten kommer nog aldrig att bli deras kompis. Ute är det svårare, Svarten är van vi att bevaka sitt revir och jagar gärna bort andra, även småkatter. Så dom har verkligen respekt för honom - terrorbalans kan man säja. 


       

Dom här två var även här inatt och åt, nu börjar dom bli vana vid att det finns mat här. När jag kom till fönstret drog dom snabbt iväg ner mot "skitvika". Jag har lagt ut mer mat. Nästa vinter gör jag iordning en matplats vid flaggstången. Och skottar gångar överallt innan det blir sju meter snö...
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0