"Måla på lördag"

Förr fanns det en reklamslogan som hette "Måla på lördag" - den bet sig verkligen fast...hur kan till exempel jag komma på den NU?!
Hur som helst - att måla är kul alla dagar i veckan. Bara för att det var kul så målade jag tre gamla stolar som jag hade i uthuset. Faluröd täcklasyr. Men bordet får vara som det är. Klassisk uteserveringsmöbel med grönt underrede och gul bordsskiva. 


       
Stol uppställd för målning. Senare i sommar kommer jag nog att måla hammocken också.


       


       


       
                                                   Tocke hänne blev det


       
       Här har tillkommit två kaprifol...först köpte jag fel sort, sen blev det den rätta


               
Lucky kollar in den äkta kaprifolen, doftar gott! Den här veckan ska dom planteras. 

Idag köpte jag en ny mobil. Tänkte ta den allra billigaste Nokian, men när jag tog upp den dåliga täckningen här så sa han i affären att jag bör ha G3. Jaha. Det blev en Nokia 2730 classic, flådigt ska dom heta, med kamera och radio som jag egentligen inte ville ha. Nu hoppas jag bara att den kommer att fungera - knapparna är i alla fall ok. Den gamla var nog utsliten. 

                          Hoppas det fortsätter att regna inatt. Godnatt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0