Inne SJUUUK - ute GRÖN EXPLOSION

Skitsjuk på femte dagen. Andra gången det här halvåret som jag blir sjuk som om det vore världskrig. Nåt fel måste det vara. Tur att jag har läkartid den 7 juni, den här gången känns det inte onödigt. Har jag grävt ner immunförsvaret nånstans i rabatterna här??

Tog mig ut med kameran en stund idag - och där ute möttes jag av en total explosion av växtlighet. Ja fint! men jag skulle vilja vara med jag också. Och en bit härifrån har dom träffat Alice, Idas sanslöst gulliga valp - utan mig! Nu måste jag säja FAAN!!! 


       
Dillpionen dränks i lupiner - i år igen!! Tänk om man skulle orka gräva om rabatterna i höst, det vore bra.


       
                                                    Oxeln börjar blomma


       
                                          Och Dodongrönnen börjar blomma


               
                                          ...och Madde vilar i skuggan.

                      Åter till sängen. Först havregrynsgröt med äppelmos.

Kommentarer
Postat av: Millan

Hej Sjukling,

Vi kommer gärna med Alice till dig med, hör av dig på telefonen när du orkar med besök.



Stor krya-på-dig kram// Segeråkergänget

2011-06-04 @ 18:31:12
URL: http://segeraker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0