Aj igen

Tre små hål i armen och så mycket väsen!



Lyckades fotografera den dramatiska skadan medan jag väntade på jourmottagningen.


Nu ska jag be att få illustrera hur TRÅKIGT det är att vänta. Och vänta. Och vänta. Ingenting att läsa. Hungrig. Men den här gången hade jag i alla fall kameran med. Bra va?


Många gånger undrat över vad det här är för träd. Fin färg på bladen.   
                     















Suck



Till slut är man glad åt en spruta bara det händer nåt!



Margareta




Det blev alltså recept på penicillin och en påfyllning av stelkrampsvaccin. Men antibiotikan bedömde läkaren att jag eventuellt inte behövde. Det såg lugnt ut på armen. Jag var nöjd med det beskedet.

Jo hej! Två dagar senare - idag - har hela överarmen svällt upp och är röd och hettar. Så nu blir det en kur antibiotika ändå. Läkaren ansåg att infektionen beror på bettet, att bakterierna kommit in i kroppen ändå.
Tänk att så små rara djur kan ge så farliga skador. Bakterien har ett långt namn.

Nu är det bara att koja med Musse på armen (den andra), dom övriga fyra har kommit hem för det regnar. Det går mycket bättre mellan dom och Musse nu. Dom ser lite förströdda ut, ungefär som "hur orkar han???". Musse stortrivs. Idag har han fått smaka 1) kotlett med sky och 2) kyckling. Jag får se upp så att han inte blir en prins.
Gonatt.



Litet museum



Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken tur att Du har fixat penicillin. Pido blev ju JÄTTESJUK när Prillan bet henne i fingret. Katter är inte att leka med de, krya på dig.

2009-08-29 @ 09:46:22
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Lilllemor

Tack. Man tror knappt det är sant...

2009-08-29 @ 10:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0