"Bra för potatisen"

Dagens stora nyhet, åtminstone på Skyttevägen, måste vara att potatisblasten är hög och att den börjar blomma! Jag som inte trodde att det skulle växa eftersom lupinerna tog fart. Men idag fick jag av en händelse se att det växer bra. Blir det potatis där under också, det är frågan. 
Det började regna ikväll, bra för potatisen tänkte jag. 

Det blir fina molnformationer när det är sånt här väder. Jag gick ut och knäppte lite. Strimma följde med som vanligt, eller rättare sagt så gick hon före. 









Kunde inte låta bli att fotografera den nya grannens nyplanterade äppelträd. Nu måste jag nog sluta med att fotografera åt det hållet, dom kan börja undra vad jag håller på med....






Bra att sitta högt, härifrån ser jag katter som kommer in och stjäl min mat....men musiken vet jag inte....


Sådär, då är disken klar. Ibumetin och i säng. Har lite ont i tänderna. Tre av fyra katter säjer godnatt. Måns är som vanligt ute.

Kommentarer
Postat av: jonas alströmmer

potatis förökar sig alltid

2009-08-11 @ 00:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0