Bra käk på det här stället....



.....men borde ni inte hålla efter städningen lite bättre?



Ja vaddå bordsskick?? En katt äter som han vill och ska ha det rent och snyggt omkring sig!

Svarten går in och äter när dörren står öppen. Först kommer Morran och springer in med öronen bakåt, sen kommer Svarten. Alla mina katter är rädda för honom, men det är inte tvillingarna från grannen, dom stryker sig mot honom. Det har väl med revir att göra. Han är ju inte kastrerad heller.

Väldigt fint "höstväder" idag, klar luft som det blir på eftersommaren och hösten. Gick ut och dokumenterade äppelträden. Ska försöka få reda på vilka äppelsorter det är. Öhman, trädgårdsmästaren, som var här med beskärningskursen, undrade särskilt över trädet som står utanför sovrumsfönstret, ville ta ymp (heter det så?) från det. Här kommer ett äpple från det trädet:




Morran och jag gick runt lite (konstigt, vart var Strimma som brukar vara klistrad på mig såna gånger).








I rödvinbärsbusken växer tydligen ett körsbärsträd och det är inte skuggmorell




Höstsyrenen idag




Sen gick matte ner i källaren, usch (nåja, på vintern är det rätt spännande där)





Vedklyven - det bästa köp jag gjort, den räddade eldningen under våren

OCH NU TAR VI ITU MED PLANTERING AV OXELN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0