Håll tummarna för Ville

Vid mötet igår fick jag veta att Ville på Hoppet är dålig. Lena och Agneta tar honom till veterinär på tisdag förmiddag. Om allt går bra får han komma till Hudiksvall, han är "bokad" av en person där.

Man får beundra dom här tjejerna som tar hand om svåra saker som sjuka djur och ibland avlivningar hos veterinär. Som jag ser det är det dom som är dom viktigaste personerna, att sköta en styrelse är då bra mycket lättare! Göra rent i kattlådor, dela ut mat och städa kan väl också vanliga dödliga klara av. Men att åka och avliva ett djur som man skött och har en relation till, det måste vara det svåraste av allt.



Ville ska till doktorn på tisdag - håll tummarna!

Det har funnits hundar på Hoppet också. Jag är osäker på hur det är sagt om hundar, det är ju faktiskt en svårare uppgift genom rastning och skötsel på olika sätt. Dom kan troligen inte lämnas ensamma nån längre tid heller. När jag var där i början av verksamheten var det problem med orolig hund som skällde och svårigheter med vilka som skulle ta hand om den (stark!). Jag sa då att alla som jobbar på Hoppet behöver utbildning, särskilt om hundhantering. Tja, då var det ingen som lyssnade på det, tyvärr. Nu ska jag ta nya tag med dom frågorna.

Just nu finns åtminstone en katt som är "på pensionat" hos Hoppet. Vi kan utvecklar såna saker mer, tror jag. Och myndigheter behöver platser för akut placering av djur. I Norrköping har djurskyddet och polisen ett mycket bra samarbete - polisen har direkt tillgång till burar hos djurskyddet. 
Ja det finns mycket att kolla upp. Stenson från förbundet nämnde en utbildning som vi bör delta i, jag ska läsa om den på hemsidan www.djurskyddet.se.

Och vad ska man göra med den här killen då?



Svarten i juni. Han ser större ut nu...



Lite mulet idag, men varmt.  Tandläkartid 13.30. Känns inte så inspirerande att göra nånting i väntan på det där. Men man får vara glad att dom finns! Och så får man vara glad åt att alliansen ordnade rabatt på tandläkarkostnaderna - första 3000 kr betalar man helt, sen har man 50 % rabatt. Jag tror det är 80 % efter 15000 kr.

Lite blommor med mera från Östanbo....





Borstnejlikor






Östanboskolan i bakgrunden





























Här syns jag riktigt bra, eller hur, fastän jag är riktigt i farten ifall nån skulle försöka att fånga mig.
Ni ska vara rädda om spindlar! Vi städar era källare och uthus eftersom ni är så slarviga, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0