Hällmyrakatt

För ett par dagar sen fick Hoppet telefon från en kille som tagit hand om en kattunge som plötsligt dök upp i 5 km-spåret på Hällmyra, uppe vid rullstenarna. Helsvart, ett antal veckor gammal. En tjejkompis till honom har tagit hand om den. 
Dagen efter åkte Lena och Bodil ut och letade ifall det skulle finnas fler katter. Folk dumpar katter i skogen. Hur ruttet det är vill jag inte skriva här.
Tack för att ni verkligen anstränger er Bodil och Lena.

Sen var jag dit och pratade med Sören om den här katten. Det satt en lapp på anslagstavlan med telefonnummer till Hoppet ifall någon skulle hitta fler katter. Suck. Man kan bli galen av dom historier som man får höra. 

På Hällmyra var det liv och rörelse och mycket oväsen. Trots att det mest liknade en byggarbetsplats så satt folk på hästen och lekte. Först ungen och sen mormor/farmor. 







Det blev inte mycket prat med Sören, det var full fart på jobb med Yrkesakademin och telefonen ringde med mera. Lastbilen körde bark. 



Vimek 





Nokia 





Skoda, Golf och Scania 





Yrkesakademin gör jättejobb åt Skidkamraterna och kommunen. Här barktransport. 

I förgrunden Göran Nymans cykel. Han är säkert ute och pressar tiden på 5 km. Eller plockar bär - levande föda. 


Phuuu, jag tror jag tittar på blommorna en stund istället. 






Så var det med det, brukar Sören Larsson säja.

När jag kom hem såg det ut så här som vanligt.



Hit med käk!



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0