Här kommer månen

Det där var inte lätt...det här är den enda bild jag lyckades få fram. Det börjar bli dags att jag lär mig att använda kameran manuellt så att jag kan göra inställningar. Nu kör jag bara med automatik. Tog också ett foto av belysningen på framsidan av huset.






Solen försvinner några timmar tidigare.....




När man är ute och skrotar mitt i natten finns det inte så mycket att fota....här ser man väldigt tydligt vad som behöver göras när det gäller färg!



Det blir en fin dag. Det blir arbetsdag. Gräs, källare, träd, kanske några vedklabbar.


I radion spelade dom för en stund sen Wooden Heart (Muss I Denn) med Elvis. Jag köpte LPn troligen 1960, han hade ryckt in i lumpen till bas i Frankfurt. Senare kom LPn GI Blues.

Här kommer originalinspelningen och sedan ett avsnitt ur en film antar jag.

"Muss ich denn, muss ich denn zum Städtele hinaus und Du mein Schatz bleibst hier..."

www.youtube.com/watch?v=OxZhYhgO9lk

www.youtube.com/watch?v=E9W6m_PhXq4

Det krånglar med den första. Kollar upp det senare, ibland tar det tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0