Heja matte!!!



Hej jag heter Morran, vi har väl setts nån gång.
Jag kom till matte från djurskyddet. Först var jag hos nån i en lägenhet i Ljusne, men där trivdes jag inte och gömde mig bland flyttlådor. Då blev jag skjutsad av tant Ann-Catrin (tillsammans med en jätteschäfer, men det brydde mig inte, man är väl cool) till matte. Vi gillade varann direkt.
Efter ett tag tog hon med mig till Marma - paradiset på jorden. Men vad ska hon med Svarten till??? Det räcker väl med den där Måns...
IDAG BLEV HON ORDFÖRANDE I DJURSKYDDET HOPPET, VA BRA! Då kan hon för en gångs skull göra lite nytta (utöver matserveringen här hemma
). 


På förmiddan planterade jag ett Dodongträd. Efter ett tag måste jag kolla temperaturen, det var fruktansvärt hett på framsidan - och det var 26 grader i skuggan! Men trädet kom ner i jorden och nöjd var jag. Det var stenigt där jag först tänkte plantera, tydligen ligger sten under och längs gången till huset. Lite längre från gången gick det bra. 

 


Hade som vanligt sällskap av katter. Här en av Svartens kompisar som poserar fint. 




Åskmoln....inne i stan ösregnade det efter mötet med djurskyddet. 





Som Morran nämnde blev jag vald till ordförande. Ytterligare fyra ledamöter i styrelsen, samt två ersättare. Nu är det bara att hugga i.
Ordföranden i Djurskyddet Sverige Sven Stenson var mötesordförande och han berättade om förbundsverksamheten efter vårt möte. Mycket bra. Jag ska hålla tät kontakt, där finns kunskap och uppbackning. Och pengar....

På kvällen planterade jag det andra Dodongträdet. Nu är det fyra träd kvar att plantera - en oxel, ett Dodong och två paradisäppelträd. Alla dessa ska stå i nedre delen av trädgården. Nästa år ska jag nog sätta ett nytt Åkerö och kanske nåt mer äppelträd. Alla fruktträd är ju från 30-talet skulle jag tro. Svartvinbären och krusbären är också gamla, dom ska jag "renovera" så att dom fortlever. 



Dodong nr


När Svarten hade ätit spatserade han nöjd omkring. Strimma smet upp i äppelträdet som har en bräda spikad bland grenarna.
 


Svarten hade koll på henne och ställde sig och visade musklerna nedanför trädet. OBS ej arrangerat!....



Nu ska jag ta lite hallon med grädde (i salongen), men sen blir det kväller. Det blir varmt imorgon också och jag ska sitta hos tandläkaren i ett par timmar. Där har dom luftkonditionering i alla fall...

Nu säjer datorn ifrån om utrymmet på hårddisken så jag ska börja lägga över bilder på USB-minne. Innan dess vågar jag inte lägga in mer material. 




Dahlia från Diskusvägen 


  

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du kanske ska fundera på att bränna ner bilderna på skivor istället? "Minnepinne" är kanon för att flytta bilder men de är lätta att tappa bort och går ganska lätt sönder. Synd om de fina bilderna skulle förfaras.

2009-08-13 @ 19:13:06
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0