Hoppet hela dan




Solig och fin dag.
Handlade kattsand och kattmat mm på ÖB (och sopset och hinkar till mig själv) och tog med till Hoppet. Senare även torrfoder till kattungar. När jag kom dit var det mycket folk där. Bra stämning.
Kom ett sms till Lena, Wille har det bra och är lugn.
Jag började dagen med en fotorunda... dom här röda heter faktiskt inte Bill och Bull. Men dom är bröder.







Två av tre syskon





Fanny



Till Marma och gjorde mat, vilade en kvart och sen tillbaka till Hoppet. Jag gjorde mitt första kvällspass - ensam. Tja, det gick nog bra, det visar sig väl om jag missat nåt eller gjort fel. Lådor och mat och lite rengöring. Försökte hinna umgås lite med några katter också, men hann inte med det så mycket ikväll.
Blåöga fick besök av framtida matte och husse.


      



På hemvägen en dusch på det vanliga stället. Kameran ville jag inte lämna i bilen. Så kom jag på den här idén och hade lite roligt för mig själv där inne. Ett trött självporträtt.




Canon


Imorgon Hoppet igen. Bra att vara där och se hur det fungerar med allt. Det behövs mer folk som kan jobba. Kanske man skulle göra olika "linjer" som man gör på jobb där det är arbetslag och skift - vi får se. Det vore bra med fasta tider även om inte alla kan ha det så. Jag kunde t ex ta en förmiddag och en kväll på bestämda veckodagar. 

Kom hem vid 21-tiden, gick ut och tog dom sista hallonen som jag sedan åt med grädde. Äggröra, tunn smörgås med mycket Danablu, hallon och grädde och en kopp starkt kaffe. Det du!



Luktärterna  är från Östanbo
Foto T E Olsson



 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har jobbat ooootroligt mycket på sista tiden och inte haft tid med något. Men nu börjar det lugna ner sig, så säg till om Ni behöver hjälp på Hoppet. Som Du förmodligen förstår kan jag bara kvällar och helger, men någon gång borde jag kunna vara till nytta.

2009-08-13 @ 19:22:59
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0