IMSE VIMSE SPINDEL



Östanbospindel - den var inte lätt att fånga på bild!


Hela dagen har gått i Hoppets tecken. Många telefonsamtal, sen möte med den andra valberedaren. Vi satt ute på TeWes servering, härligt varmt väder, vad jag tog till kaffet (2 ggr) vill jag inte ens berätta om.... vi var där i nästan tre timmar och fick en hel del gjort. Glada tillrop fick vi av bordsgrannen.
 


Jimmy, valberedare



Nils-Olof, bordsgranne, stamgäst på Tewes


Söderhamn visar sig från sin bästa sida en sån här dag. Fint efter ån och snygga planteringar. Men väldigt mycket bilar i centrum.











Här uppåt ån lär det finnas uttrar!



Hur många foton finns det på Oscarsborg? Här kommer ett till.


Sen bar det iväg till Östanbo. På vägen dit åkte jag in en sväng på Hällmyra. Det blir nog en ränna efter mig framöver - från Marma via Tvärleden via Hällmyra via Flygstaden (Hoppet) och till Östanbo ibland (där kan man få kålsoppa och annat läckert). Jag har tackat ja till ordförandeuppdraget i Hoppet.  Som det ser ut så kan det bli en styrelse med bra förutsättningar att jobba vidare med Hoppet. 



Varje år kommer campare som deltar i skyttetävlingar. Några har anlänt. Taxen var valp förra året.  



Kolla särskilt gräsklipparen bakom skotern



Jösses vad ska man säja....hittar han nånting här? Eller: vilken ordning



Nä nu får jag sluta fotografera - men det här MÅSTE jag bara visa! 
Hejdå! 



Visst är hon fin! Och glad blir hon varje gång jag kommer... 

Och här i Östanbo blev det bilder av blommor förstås, och så fick jag pizza (annars har jag svimmat av hunger). 



Vädd (hade jag inte kommit ihåg utan lappen som jag skrev på). Väldigt fin! 




Buskros. Ingen kom ihåg vad den heter. 




Riddarsporre, vilken färg! 




Vallmo, praktlysing i bakgrunden
 




Prins Carl Philip 





Ny klippare med elstart och uppsamlare 




Här bor traktorn




Test på hur ett foto på tidningsbild blir



Nu avslutar jag kvällen med att visa den blommande orkidén i Östanbo. Andra blomningen, sånt lyckas jag aldrig med. 




Forts följer i nästa nummer....(mer blommor). God natt!





 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0