Knocking on heaven´s door

SvD har tydligen en artikelserie om 60-talsmusik, där tar dom upp Bob Dylans "I want you" från Blonde on Blonde. Den LPn köpte jag.
Det börjar bli dags att inventera LP-skatten och skaffa en skivspelare! Sen kan man sitta som dom (ännu) äldre och digga sin gamla musik. Inte med vevgrammofon, SÅ gammal är man inte.

www.youtube.com/watch?v=1GNeaEuncU&feature=related

Det här är en av mina favoriter, Knocking on heaven´s door, här från konsert 1976 (Hard Rain).
 
Och här kommer en annan version, här låter han ung på rösten, kan vara originalinspelningen:

www.youtube.com/watch?v=d-5JvACzGp8

Ja, det var roligare förr...

Vad det har regnat inatt! Sen sol. Nu är det molnigt. Oxeln väntar (hade blåst omkull på morgonen).
Men först lite fler katter, Flygstaden med mera.









Djur på laden vid Ålsjön.
Vår adress i Lund var på Kämnärsvägen, Norra Fäladen. Sen har jag lärt mig att laden är en sankmark vid vatten, där folk ofta hade sina djur på bete. Så på området där dom byggt studentbostäder hade tydligen varit en fälad i norra delen av kommunen.
Heter det då "en lad"?


Den här snygga tjejen heter Agneta och hon har gjort ett hästjobb på Hoppet så här långt. Jag ser fram emot att få jobba med henne igen och jag hoppas att hon kan fortsätta att vara på Hoppet. Vi camperade ihop i början av Hoppets historia, bland annat tog vi akut emot en hund som var på rymmen. Det var en husky, stor som ett hus. Det var natt och Agneta hade fått samtal på jourtelefonen, hon ringde mig och jag åkte till Flygstaden. Utanför grindarna satt Agneta i sin bil och på passagerarsätet satt den stora hunden och såg mallig ut, "här sitter vi!". Den synen glömmer jag aldrig.
Agneta stannade med hunden, tidigt på morgonen kom jag och löste av henne (det har jag glömt men Agneta säjer att det var så). Hunden hade ägare och allt löste sig. 



Agneta.
Kolla fågelholken





Måste vara Svartens brorsa, heter Roffe 
 




Fanny igen.  En riktig skönhet.
 




Pytteliten goding, troligen hona med två brorsor. Albinina? 
Gallret är täckt av en slags plast, åtgärd mot rymning. 


Nu lämnar vi Flygstaden och åker hem....
















Dagens Bill o Bull



Inatt förlovade vi oss....det är ju modääärnt nu med två killar.....
Vad ska man med tjejer till, sa Bill. Tjejer....dom är onödiga ju, sa Bull.



Men sluta! Jag VET att du är kär i mig! sa Bill. Kär i mig, så sant som det var sagt! sa Bull. 


Sällskap vid bloggen









  






 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig Blogg...Tack, för att du är åter på Hoppet..Känns som om nu äntligen ska det bli ordning på torpet..

2009-08-16 @ 20:54:49
Postat av: Camilla

Vi var till Hoppet idag. Tyvärr var det fel kisse men vi lämnade en efterlysning, utifall. Jag hoppas att följetongen om Bill o Bull fortsätter, det är nattens nöje när man inte kan sova.

2009-08-17 @ 00:31:57
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0