Många katter och en hund



Jag heter Soppan




Jag bor på Hoppet




Men släpp ut mig för h-e!


Varit på djurskyddet under eftermiddan och kvällen. Gått igenom rutinerna. Under den tiden fick Ville (Wille) åka iväg till Hudiksvall till ett nytt hem. Han blev friskskriven hos veterinären. 
 



Dessutom ringde någon från Trönö som har stuga där - en honkatt hade kommit till dom och fått mat under sommaren men bott ute, nu har hon ungar som är ca 4 veckor gamla och folket i stugan ska åka tillbaka till Stockholm. Vi bestämde att Hoppet tar emot dom. Det är bara att hoppas att en box frigörs på fredag. En honkatt är bokad och ska steriliseras, eventuellt ytterligare en. Wille gav inkomster till Hoppet, 500 + 500 kronor. Hoppets ekonomi är för närvarande katastrofal. 

En hund är på Hoppet över dagarna, när husse kom och hämtade blev han jätteglad! 



Jag är på hunddagis. Jag är en fin hund säjer husse, en renrasig hund. 
 


I det stora hela mår väl katterna bra på Hoppet. Men man lider lite med dom ändå - tänk om alla kunde ha det som Strimma! 



Blåöga är bokad och ska flytta så småningom.


Den här skylten från F 15-tiden får sitta kvar på Hoppets dörr. Här hade dom vakthundarna.




Nej nu måste jag knoppa in, ska vara på plats igen vid 9-tiden imorgon. Hm jag har faktiskt varit vaken sen 05.30 imorse...
Bara ett par bilder från Östansjö på hemvägen ikväll. 





En liten del av massor av gäss vid Ålsjön





SLUT (jag också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0