Ny vecka

Helgen har gått, mest halvdåligt väder - nu skiner solen! För min och andra ledigas del så gör det ju inget, men för andra är det väl uppkäftigt. På tal om lediga, idag åker jag till Östanbo om det blir som jag tänkt. Tar med kameran. Dessutom måste jag till Baggargatan, hoppas att detta går att avsluta idag.

Ännu en rosenhagtorn planterades i helgen



Till höger om rosenhagtorn står en "vild" hägg, den ska väl bort så småningom.




Lite mer från trädgården i helgen


 

Gräset växer....


Igår kom Strimma in i köket, full fart med svansen rakt upp och ett högt jam. Mitt på köksmattan lade hon en liten näbbmus och sen tittade hon rakt på mig: kolla matte, den här kan du steka!
Bar ut den i ett papper, den såg oskadad ut. Men den var bortom allt.





Visst är jag snygg - men skulle du vilja möta mig om du vore ett näbbmusbarn?
 



Äpplena börjar mogna




....och tagetes från Östanbo har knoppar




Ädelros, hallonblad och självsådda penséer från Diskusvägen



Kommentarer
Postat av: findus

go strimma go

2009-08-03 @ 13:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0