Regntunga skyar i Bergvik



Ösregn men mat måste man ha... särskilt kattmat
Så jag klev ur

Det är nånting med Variant i Bergvik som är trivsamt. Bonnigt.
Första dan som pensionär, det var i april, verkligen ledig! åkte jag till Konsum i Bergvik för att handla. Det slog mig när jag kom in där att detta är ett eldorado för pensionärer. Där sitter folk i cafeterian och smaskar på bakverk och dricker kaffe, pratar och läser tidning, tittar på folk. Gubbarna går en sväng till spelbutiken först. För tanterna finns tyger och jumprar i affären intill Konsum. Och så handlar dom mat, sen ut till bilen och iväg.

Vad gjorde jag första dan? Precis den dagen firade Variant 10-årsjubileum (tror jag det var) så i cafeterian hade dom en jubileumstårta med jordgubbar, den lyste röd. Yes! Jag gick dit och fikade. Det kändes som en höjdare faktiskt. Något av en frihetskänsla!
Man är lättroad....



Så här såg det ut idag.





Infarten




Här hade jag tänkt mig bli miljonär nån gång




Äsch det blir väl gardintyger istället




Kattmat var det!


Det var väldigt grinigt väder idag, grått och blött. Så här såg det ut på utsidan.








Var ett pass på Hoppet ikväll. En kattmamma smet ut i korridoren men det ordnade sig. Man måste se upp så att inte ytterdörren plötsligt öppnas när man håller på i boxarna.
När jag kom var alla boxar utom en stängda till ytterdelen. Jag öppnade där det gick. Katterna måste så länge som möjligt på hösten få ha öppet utåt så att dom har nåt att titta på. Ska prata med dom andra om temperaturer och när man måste stänga. Fikade med Peter. 


 



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0