Stelkramp?

Man ska inte bita den hand som föder en, så brukar man säja. Det struntar Svarten i så han bet mig ordentligt idag när jag serverade maten. Han vill gärna komma in (viktigare än maten ibland) och är väldigt intensiv så att jag kan stryka på honom. Men pang! så satt tänderna i armen och fräs! Han är stark, tre hål i armen.

Hur var det med stelkramp....jag fick nog senast en vaccination när jag jobbade hos polisen. 60-talet alltså.  Jag chansar. Det är lite lurigt för symptomen kommer först senare (har googlat).

Kan han bli en sån där katt som man kastrerar och sen låter vara med tillsyn och mat? Det har ett visst namn det där, trap and release?



Den lille hårdingen Svarten


Var till Hoppet igår. Både Marie och sedan Lars kom och jobbade också. Skönt!



Många snygga tjejer på Hoppet . Detta är Marie - en hejare på att jobba. Hon lärde mig några viktiga saker igår.
 




Maries hund Colt var med. Effektiv vakthund.


  



Det känns bra på Hoppet och jag börjar förstå allt som finns att göra i framtiden, från små praktiska förbättringar till större projekt. Det kommer in idéer från aktiva medlemmar. 
Men första tjing för styrelsens del är ekonomin. Inga pengar - inget djurskydd.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0