Vilken start på dagen

Öppnade dörren tidigt i morse, fri ut- och infart för katter. Sen vaknade jag av misstänkta ljud under sängen, jo då mycket riktigt, Strimma med en stackars mus. Den levde, jag tog den i papper och släppte den på andra sidan vägen. Sen kom jag på att jag var ute praktiskt taget i underkläderna. Strimma och Tiger fick hålla sig inne ett tag, sura på matte.




Det är inte klart med styrelsen till Hoppet än, fattas ett namn och vem ska vara kassör? Det måste lösa sig. Vi har kommit fram till principen att det ska vara "nya" namn, inga personer från gamla styrelsen. Lite synd eftersom det finns bra folk där, men det blir nog bäst för en ny styrelse att jobba om man gör så här. För mig är det viktigaste att styrelsen kan samarbeta - inte en upprepning av Stenbacken alltså. 
Min erfarenhet är att det är lättare att leda ett företag och ett parti/en nämnd och liknande än att leda en ideell förening. I en förening kan folk rumstera omkring lite hur som helst utan att det händer så mycket. I och med det växer eventuella konflikter och tar i värsta fall kål på föreningen. Det ska inte hända med Hoppet. 

Lite mer från gårdagen i Östanbo 



Så här parkerar jag. Nu har Tord lärt mig att backa ut på rätt väg, men än ställer jag mig inte på rätt sida, det vet jag nog! Det kommer.




Här syns det mesta av trädgården - upphöjda planteringar, bra för knän o rygg




Bonica - otroligt fin




Flox




Flox igen




Häggmispel (inte blåbär på buske??)




Växthus, som synes




Krasse

Nu ska jag äta kålsoppslunch. Hejdå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0