Ville på djurskyddet Hoppet





Detta är Ville som bor på Hoppet. Han är som en vanlig huskatt och vill helst vara ute. Dom har berättat att han rymde från Hoppet men att han sedan kom tillbaka och fick mat. Sen har han fortsatt att leva på det sättet. Frågan är hur man klarar Ville till vintern? Han kanske kan leva som andra utekatter med alla hussar och mattar på Hoppet? Det är ju folk där av och till hela tiden - precis som i vilket hem som helst!

Besökte Hoppet idag och pratade med ett par styrelseledamöter - Anneli och Lena.



 





Katterna har stora utrymmen men nog önskar man dom nåt träd att klättra i....







Och denna Hoppetskylt har Sören Larsson gjort - med motorsåg. Tassavtrycket föreställer inte katt utan lo, säjer han.  


På hemvägen tittade jag in till ovan nämnde på Hällmyra. Hade tänkt gå med stavar i spåret men orkade inte. Fotograferade rosor och vedtrave istället. Och så tog jag hem min motorsåg. För J-AR om den skulle bli stulen där! Det är ofta "påhälsning" på Hällmyra. Larmat numer, men man vet aldrig....





Hmm prydligt, man blir rent av lite avundsjuk!


På kvällskvisten kom hela gänget med Alexandra (se hennes blogg) och Fredrik körde en stentuff svart moppe. Dom ska till Järvzoo i morgon och jag blev medbjuden. Tack! Men jag har inte energi till det just nu, lite synd. Knäproblem (gammeln), jobb med Hoppet mm.

Klart slut! Men imorgon ska jag ta och åka en sväng till Östanbo. Sugen på att fotografera. kanske jag får lite fika där också.
                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0