Gott Nytt År - även för Svarten

         
      
Lucky kollar vädret efter frukosten - tja inte så kallt och nån snöflinga i luften. Amaryllisens andra stängel blommar nu. Överlevde katterna.
 


Svarten har sovit i sin korg i källaren hela natten. Varmvattenflaskor och vetekudde var nog skönt, sittunderlägg under filten också. Han hördes inte av förrän vi började att slamra här uppe. (Jag var vaken 05.30 och lyssnade - knäpp tyst.)

Nu har han gått ut via hallen, efter lätt frukost. Musse piper och rämjar. Lucky gjorde som hon brukar, hon gillar inte stora hankatter, så hon gjorde en "luftattack". Men se det gick inte, Svarten går inte undan som Måns gör, han fräste ifrån. 

Utanför fönstret visade Svarten hur bra han mår. Har inte sett honom göra nånting sånt sen i somras. Mätt och utvilad!


       
Det var här jag såg honom första gången förra vintern. Han åt av en ostbit som jag lagt ut åt fåglarna. Då var han LITE smalare....


       


       


        
                                                              Livet leker


Sen hoppade han ner och drog iväg. Skönt att veta att det går att ha honom inne när det behövs. Nu kanske Amanda och Anna från Borg har en chans att få titta på honom. 


Och så passar jag på att önska alla ett   G O T T   N Y T T   Å R   eftersom både sms och internet brukar vara trögt kring tolvslaget.  


                     

Kommentarer
Postat av: mats

Härlig bamsekatt

2010-01-02 @ 00:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0