Jul i kartong

       
                   Puttifnuttan har upptäckt hur det hänger ihop....fåglarna där!


Uppesittarkvällen firades här i huset med en något udda sysselsättning - källarstädning. Svarten fick igång mig - bara en katt kan få mig att göra ett sånt ryck....Han sov ju där nere ända in på förmiddan igår. När jag till slut gick ner hörde jag ett tyst jam längst in under trappan, i röran med tomkartonger och annat bråte. Han fick mat och gick sen nöjd iväg - sträckte på sig och rullade sig i snön. Det syntes att han mådde bra.

Sagt och gjort! Nu har jag gjort iordning under trappan. Först röjning, sen städning med Klorin och Ajax i flera omgångar. Frigolit på golvet, vedträn runt väggarna, en matta, en massa tomkartonger och ovanpå allt en gammal madrass mm. Det ska ju vara ett gömsle. Nu gäller det att få in honom där på kvällarna, åtminstone när det är minusgrader. 

Jag  hade förstås sällskap där nere, vem annars om inte Lucky. 


       


       


       


       


       
                                   Lite panik....helvete!! jag fastnar i locket!


       
                                                                 Phuuuu!


       
                                     Jag bet av en bit kartong. Så det så.


       
                          Det var ju riktigt kul det där (tror jag). Prövar igen. 


       
                                                       Lätt som en plätt! 


       
Ja´ru matte, jag skulle nog måla allt vitt om jag vore du. Så att man ser eventuella råttor.


       
                          Efter jobbet. Ser trött ut. Men ville föreviga luvan. 


       


                                                            G O D   J U L       

Kommentarer
Postat av: mats

tokroligt med katter, ser kul ut...GOD JUL på er

2009-12-24 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0