Morgon 23 dec, bara -7 gr C

                                            På bron med kameran vid 9-tiden       


         


       


       


       
Köpte mer pellets igår....där under ligger logs eller vad det heter, hjälper till att tända när det behövs (egentligen inte med den fina ved som jag har nu). Nu ska jag ställa undan säckarna och röja lite. Det är i alla fall julafton imorgon. 


       
                                             Tomten har fått en kompis


Musse går omkring och kvittrar och pratar sen ett par dagar. Musse är den enda katt jag hört som kan låta som en fågel. Han har upptäckt att det finns tjejer. Så jag har beställt kastrering och det blir i mellandagarna, på tisdag. Gränsen går vid 6 månader, Musse är född i slutet av maj. 


        
                                 Tänk att han såg ut så här en gång.....liten!


       
                     Nu ser han ut så här - suddig för han är svårfångad just nu 


        
                         Glömmer tjejerna en liten stund och sitter nära Tiger 


       


       
                                                                  Suck!


       


Dags att börja elda. 
Igår kväll kom Svarten, jag stängde dörren bakom honom illa kvickt. -17 grader är för mycket....han gick in och åt men sen blev han orolig. Lurade ner honom i källaren, satte dit mat och en ren matta ovanpå veden. Det är i alla fall några plusgrader där nere. Han jamade ett tag, sen har det varit tyst. Har han rymt?? Inte ett ljud därifrån sen igår. 
Vill inte gå ner och titta och störa honom - han måste ju vara kvar. Även om han är stor och stark så kan han ju inte ha öppnat källardörren! Den kan ju jag knappt få upp. 
Väntar ett tag till, börjar elda i kaminen först.
       

         

Kommentarer
Postat av: Bodil

Vilka vackra vinterbilder...

Önskardig en riktigt God Jul...

2009-12-24 @ 10:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0