Musse pigg

       
                 Så här ser det ut idag - kastrerad Musse är pigg och skuttig igen

                                  Men igår var det inte så kul - Tiger tröstar

       

       

Han fick också ID-märkning i form av chip med nummer 752098100465877 ojojoj. Ägaranmälan skickas till Svenska Kennelklubben (faktiskt). Nu kan han spåras om nån stjäl honom...för han är ju så gullig! Och jag kan spåras om jag inte sköter honom. Alla mina katter ska få chip så småningom.
Det borde finnas lagstiftning om märkning och kastrering/sterilisering. Vi får se vad kommande utredning kommer fram till. Inte ett till misslyckande hoppas jag! Djurskyddet Sverige finns med i utredningen. 


       
        Idag är det -17 grader igen - Musse tyckte det var kallt och ville snart gå in


       
      Dom vägde mig på det där stället också - 4,6 kg. Bara Svarten är min överman.


       


       


       
Lucky stannade inne. På fönsterutorna syns spåren efter Måns, han brukar krafsa på rutan för att få komma in. Jag som tvättade fönstret inför vintern....


       
                                               Dagens rök mot blå himmel


       

Men DENNA HÄR retar mig varenda gång jag är ut och ser den. Minsann flaggar den inte väldigt fint när det blåser....i somras var den intrasslad i linan för jämnan! Ser ni knuten/-arna längst ut, dessutom?
Ok, så snart det är mildare än -10 grader går jag ut och tar ner den. Nu får det vara nog. 


       

Var till BIBLIOTEKET igår, för att leta böcker om biodling. Det finns en ny bok som heter Boken om biodling, den finns på bibblan i Hudiksvall men inte här, jag ska nog låna den. 

Hur som helst, jag tog hem alla böcker om bin som fanns inne, bland annat Birgitta Stenbergs bok. Va??? den damen brukar skriva om narkotika, sex och pengar (shejker) urk.  En flummare av stora mått. Men hon har väl blivit gammal och "snäll" så hon skriver väldigt intressant och roligt och INSPIRERANDE om bin och biodling.
Ibland lär man sig mer genom underhållning än genom faktaböcker. Facklitteratur är ofta så uppstyltad så man kan inte tränga igenom texten och få fram hur det egentligen är eller ska vara. Man läser och undrar sen JAHA HUR DÅ??? Läser igen. Om si om så. 


       
                                                              Eld-jävul



Så här f-b blev jag när jag var på bibblan. En full brud gapade och var oförskämd, Nisse Rundkvist försökte prata med henne. Men hon var bara aggressiv. När jag skulle låna mina böcker kom hon fram och sa nånting som gjorde att jag tände fruktansvärt. Ska du ha stryk!!? sa eller snarare väste jag. Va??? sa hon och såg VÄLDIGT förvånad ut. Nisse stod framför oss och såg också förvånad ut. Honom bad jag om ursäkt.  

Men herregud, det där eländet på biblioteket bara fortsätter. Under min tid på Stenbacken ville jag rycka upp arbetet med "Ordningsman  på stan" eftersom en tjänst på Stenbacken finansierades även för denna uppgift. Men jag fick inte igång det, det var för litet intresse från övriga på Stenbacken. Det var väl en av dom saker som jag ville som inte passade folket där....jag ville ha ordning på dom anställda också men då använde dom sig av Arbetsmiljöverket. Kul! Det fanns några skator där som var bra på att dupera och nån var väl till och med en fjäder i hatten för kommunen/Stenbacken = det goda exemplet som var bra på att spela på det också. Dom här personerna är inte kvar på Stenbacken längre, min plan höll. Så Stenbacken är förhoppningsvis friskare nu. 

Tanken med att återupprätta "ordningsmannen" var att ett gäng från Stenbacken skulle skapa kontakt med folk nere på stan och dämpa bråk och trubbel. En social uppgift alltså. 
Beroende som sjukdom, javisst. Men det är en björntjänst att ha en annan värdeskala för dom personerna än för alla andra. Det är inte kul att komma in på biblioteket och mötas av brännvinsstank, gapande och aggressioner. 

Och på tal om Arbetsmiljöverket - dom som var så nitiska på ogrundade uppgifter på Stenbacken, dom borde väl ha ett ärende här - bibliotekpersonalens arbetsmiljö. 


       

Nä tacka vet jag katter! Här är det Måns som sträcker ut sig över min administration.


       

                                                                Hejdå!  
  


   

Kommentarer
Postat av: namn

SNYGGT SKOTTAT

2009-12-30 @ 16:05:07
Postat av: Alexandra

Förbannad blir man!

Sist jag var på Bibblan här i stan så var det två som började bråka och buttades till och med så att mina ärenden var tvungna att vänta.. Illa

2010-01-04 @ 17:55:58
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0