Söndag 27 dec, -11 gr C på förmiddan

       
            Vind, "sprickor i molntäcket" som dom brukar säja i väderrapporterna


       


       
                                                      Gulsparv tror jag


       
                           Foto på gulsparv från ornitologföreningens hemsida


              Idag kom vinterns första domherre, en hona (ornitologfoto förstås)
       
         


Jag tror också att det finns bofink här, men bilderna hos ornitologerna är lite väl färggranna för att det ska stämma....
       
       

       

       
                                                                  Hona


       
Titta här vad jag hittade bland mina bilder - paradisäpple. Sånt blir det här till våren. Långt dit. 


       
                 Man får tills vidare nöja sig med amaryllis, inte dåligt det heller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0