Svarten inne

       


Den här bamsingen har varit inne i snart tre timmar nu!

Vilken pärs, han är nästan lika envis som jag så han jamar och jamar och tjatar och ska ut. Men när jag pratar med honom och sätter mig i halltrappan så blir han lugn och lägger sig. Han är inte rädd för mig utan rädd för att bli instängd. Det är tredje gången jag prövar, första gången sov han ju en hel natt i källaren. Var väl helt slut, det var -17 grader då också. 

Idag åt han i köket precis som igår (foto). Jag stängde ytterdörren. Jamjam. Till slut släppte jag ut honom källarvägen men han vände och gick in igen. Jag gick upp och det blev tyst i källaren. När jag tittade ner efter en stund satt han i korgen med pläd som jag ställt ner. Förvånad blev jag.

Efter ett tag jamade han igen. Fick lite mer mat uppe och sen satte jag mig i halltrappan en bra stund och pratade med honom. Han sträckte på sig och rullade runt på mattan. Han låg på hallmattan i kanske en halvtimme, suckade djupt ibland. Och jag trodde inte att det var sant...han låg kvar även när jag gick in i köket och gjorde fika. 

Nu har han bråkat sig ner i källaren igen. Det är tyst där. Jag har lagt två glasburkar med hett vatten i korgen under pläden. Hoppas att han hittat dit och vilar där nu. 
Ska skaffa flaskor till varmvatten imorgon. 

Dom andra katterna är nyfikna men håller sig på avstånd, bara Musse är framme och rämjar och fräser. Men Svarten bryr sig inte.

Nu lägger jag mig och läser i bi-boken så får det vara tyst i huset. Tyvärr måste jag ner och lägga i ved i pannan med jämna mellanrum. Men det får väl gå det också. 
Vem vet, snart kanske han ligger och trängs med mig och dom andra katterna i sängen och sover om nätterna... 


                  
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Peter Lindvall

Lillemor vill du låna en värmematta av mig som går på ström till svarten ? , har 1-3 st som ligger , man använder dom under terarrium , bara höra av sig isf =)

2009-12-30 @ 19:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0