Väntar på älsklingen

       

Alexandra kom in häromdagen och med sig hade hon ett pyttelitet plagg och en låda från Barnens Hus - med napp och andra bäbis-saker (den gamla stavningen). Mindre än tre månader kvar....


       
                                                     Magen och lådan


       



       


        
         



       


       
         
          Visst är det här ett Pettson-hus! Här behövs en tomtemaskin (från Ginza). 

Kolla vilken fin gungstol, den har jag fått av Tord. Men nu blir den snart utbytt mot en vräkig skinnfåtölj med pall (fuskskinn), rea på Jysk. Man slår ihjäl tårna på gungstolens medar så den måste stå på annan plats. Funderar på att måla den i nån fin lackfärg. Många pinnar....

Bordet med låda under TVn är morfars rakbord (MIN morfar Sigurd, tänk att jag också har varit liten...), det stod framför köksfönstret och där rakade han sig med raktvål, rakborste och kopp med varmt vatten. Så gick det till då, gott folk! Var det bättre förr? Bordet målade jag på 80-talet eller nånting sånt. Sen stod det på Brygga/Trampolin i några år - 94-98 så där.

I lådan hade mormor (MIN mormor Berta) sygrejor. En hel pappask med knappar. Dom brukade jag sitta och sortera och titta på. Kul! Så lekte man förr i tiden. Haha, det tror ni inte på ni som är glin nu.


 
       

Jaha, det var det. Och inte vet vi vad det blir för sort.... men det spelar ingen roll mer än för färgen på småkläderna innan man vet. Det blir gult, ljusgrönt, svart, vitt....INTE rosa eller ljusblått.


       

Och så här såg det ut i sängen samma dag - obäddat och katter (förvånad??). Lucky söker sig ofta till Tiger för att bli tvättad. Så dom har blivit goda kompisar. Tiger är en cool och vänlig katt så han har tålamod med Luckys heta temperament. Han bryr sig inte om hon härsknar till. 

                                            Nu ska jag beställa Pettson-ved.

                                                                   Mjau!

        
       

Kommentarer
Postat av: Alex

Hittar du ingen annanstans att ha gungstolen så skulle den vara jäkligt fin & lämplig i vårat bäbisrum här i framtiden :)

2009-12-09 @ 16:18:23
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det tror jag säkert att Tord tycker är bra...då kan du måla den kanske, den skulle vara fin i svart eller hallonrött. Jag tar hit den igen när/om ni inte behöver den längre.

2009-12-10 @ 01:17:23
Postat av: Alex

Men vad bra :) Ja, jag hade faktiskt tänkt mig svart och ha en vit fäll på. Blir finfint

2009-12-15 @ 17:54:43
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0